Stránka 1 z 1

BMW E46 - 316/318i

Napsal: čtv 24. led 2013 11:43:29
od eltazar
zdravím baworisty,

v nějaké dohledné době budu pořizovat novou kchár místo mého součastného dědečka... no a zaujalo mne 316/318i, něco jako tohle: http://www.mobile.de/cz/značka/bmw/mode ... 93822.html

tak bych se rád zeptal, jak to je s tímhle autem:
1) se servisem, co se vysírá atp. (na co si dát při koupi extra pozor)
2) s náhradnímy díly - mám stránky na pražské vrakoviště, kde můj kamarád BMWista kupuje a prý si nemůže stěžovat - na druhou stranu mě můj mechanik od báwa zrazuje, že mě náhradní díly zruinujou. kde leží pravda? :) jak se ceny pohybují třeba oproti VW/Shade (O1)?
3) co motorizace? známý s BMW doporučoval koupit rovnou 2litra, že to žere stejně jako 1.8 ale lepší výkon, ale mě se i tak líbí celkem ta 316i s 1.8l na 85kW, momentálně mám v podstatě stejné auto (1.6l, 82kW), které je ale o 400kg těžší než 316i a stejně jede na dvojku tach. 100 :) nejsem závodník, auto používám hlavně pro cestu z b. A do b. B, neříkám, že se nesvezu rád rychle nebo že se rád táhnu za kamionem, ale předjíždět se dá i s Fóbií 1.2HTP, takže vysloveně po výkonu nepasu - snažím se jezdit hlavně plynule, ale pokud potřebuju, chci mít možnost předjet bezpečně a v pohodě. ale jak říkám, 150kW fakt nepotřebuju :)
4) můj nájezd činí ročně cca 20-25tkm, nejvíce cesty do práce, žádný dlouhý štreky do zahraničí ani na dovolené či na druhý konec republiky nejezdím. tudíž potřebuju hlavně auto, do kterýho nebudu moc zatejkat, prostě aby jezdilo za každýho ročního období bez nějakých výkyvů. rozhodně benzín, nafta se mi s tímhle nájezdem - byť je motorově odolnější - nevyplatí.
5) trochu se bojím zadokolky, bydlím v brdech a v zimě se 1-2x ročně nevyškrábu na kopec ani s předokolkou (čerstvě napadnuto, neprohrnuto, jinak nemám problém). potíž v tomhle ale může být i 1700kg těžké auto. no a 316i má spoustu pomocných elektronických vychytávek, tak bych se rád zeptal "horalů", jak se jim v zimě jezdí v kopcích.

jinak moje zadání je jednoduché - benzín, výkon přes 100hp, cena max. 150k CZK (6.000€), nájezd do 100k km, r.v. kolem 2004 - to není vysloveně podmínkou, ale auto starší 10 let už ve mě nevzbuzuje úplně důvěru (v čechách za těchto podmínek nesehnatelné,v německu mi vyjelo v tomhle zadání přes 300 316tek). zkuste mi třeba navrhnout i jiné auto - v hledáčku je třebas i Volvo S40/60, ale tam už ten výběr není tak velký, a hlavně bych musel jít do nafty což se mi úplně nechce... no jak sami asi dobře víte, výběr auta, pokud se nespokojím s první rachotinou, je poměrně sofistikovaná záležitost a já si rád nechám od zkušenějších poradit :)

díky za váš čas.

BMW E46 - 316/318i

Napsal: čtv 24. led 2013 22:55:09
od jirka404
V bazarech seženeš v podstatě vše za slušné ceny. 2l motorizace je nejlepší výběr v poměru výkon/spotřeba. Zadokolky se neboj, byly časy, že byly vše zadokolky a jezdilo se :D . Na sněhu ti pomůže nějaká pomocná funkce ASC atd. a z mých zkušeností - tam, kde se vyhrabe BMW se leckterá předokolka ani nehne :) . Je třeba se s tím naučit jezdit, ale to je otázkou pár dní. No a rozdíl mezi 1.8 a 2l poznáš okamžitě jak to rozjedeš :D .

BMW E46 - 316/318i

Napsal: stř 14. srp 2019 10:23:57
od winwinxx11
Motor automobilu BMW Je to velmi dobrý motor