Neni zac

BMW ma zadni nahon, coz hodne lidi povazuje za problem, obzvlast pokud jsou zvykli na Skodarny X let apod jina auta s prednim nahonem. A pravda je, ze DSC, ASC jsou u BMW za priplatek, ale kazdopadne auto BEZ nebrat.
Mam automat vc. DSC a v zime jsem nekolikrat naschval trhnul autem na snehu a ledu a porad si to dela co chce a srovna se samo. Abych auto opravdu dostal do problemu, tak bych musel jet vyrazne rychleji abych prolomil fyzikalni limity, ale dokud se pohybuju v ramci fyziky, tak je auto vzdy chytrejsi nez ja
ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.
DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.
ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.
ASC jen uzavira differencial a drobne upravuje jizdu, DSC je plnohodnotny asistent. Jeste jednou na konec - neni to povinnou soucasti kazdeho BMW.