Samotná trojka ve své šesté generaci se v EU nabízí ve třech karosářských variantách. Je to klasický sedan (F30) a stylové kombi (F31). BMW později přišlo s modelem GT (F34). Poslední specialitou pro čínský trh BMW připravilo i sedan s delším rozvorem označený jako F35. Marné tlučení slámy, protože tento model v EU nenajdete.
Design Modelové řady F30/31
Pro BMW, ale vlastně i pro ostatní nejen německé značky je typické, že ve věcech designu spíše preferují evoluci než revoluci. Evoluce je synonymum pro vzhled šesté generace. Vychází tak z tvarů předchozí, páté generace E9x, ale na druhé straně bylo zapojeno mnoho klíčových prvků, které generaci naprosto odlišují.
Na exteriéru nepůsobí nic rušivým dojmem. Z venkovního pohledu je přítomno vše typické ať už se jedná o ledvinky, čtveřice kulatých světlometů ukrytých pod jedním krycím plexisklem, zadní světla tvarované do převráceného L ... Komu luxusní vzhled běžné trojky nestačí, můžete zvolit kusy s příplatkovým M-Paketem. Trojka v M-paketu nemůže v žádné barevné kombinaci vypadat špatně.
Interiér na zvyklosti BMW nenabízí příliš prostoru. Z pohledu běžného uživatele vozů Škoda je však v normě. Z BMW pohledu bychom ho mohli zařadit do kategorie stísněný. Dokonce mám pocit, že místa pro řidiče je ještě o trošku méně než v případě předchůdce. To však pro průměrně rozměrného Evropana nebude jistě problém. Použité materiály, design, ergonomie ovládání. To vše je po pár letech stále na vysoké úrovni.
Pozor na výbavu základních verzí, která dojem z automobilu úplně zkazí. Příplatkové prvky vyšších výbavových stupňů absolutně mění dojem z celého vozidla. Velký pozor si dejte při výběru sedadel. Pokud máte rádi sportovnější jízdu, volte sportovní sedadla. V těch klasických nenajdete dostatečnou oporu těla. Dovolím si říci, že najít 2 navlas stejně vybavené auta není vůbec snadné. Zde se promítla skutečná dominanta BMW a to neskutečné množství možnosti jak vozidlo poskládat a z toho těží každý autobazar.
Rozměry vozidla
Rozvor je u verze sedan a kombi stejný. Je to 2 810 mm. Délka vozu je v případě F30 4620 mm, pro F31 to je 4624 mm a pro F35 je to 4 734 mm. Sedan a touring mají ostatní rozměry přibližně totožné. Široké jsou 1811 mm a vysoké 1430 mm. Základní objem kufru je výrobcem udávaných 480 litrů pro sedan, 459 litrů / 1500 litrů pro touring, a pro GT to je 520 litrů v základu. Do nádrže nalijete zhruba 57 litrů.
Motory, převodovky a pohon
O drtivé většině motorů můžeme mluvit v superlativech. Až do okamžiku, kdy začneme rozebírat spolehlivost. Mají však téměř vždy velmi dobrý jízdní projev. A vždy alespoň jedno turbo.
K benzínovým motorem před modernizací v úplném úvodu řeknu tolik, že mají 4 a více válců (po modernizaci i 3!). Základ tvořila 1,6ka. Pro klidnou jízdu možná vystačí i ten. Na dlouhé dálky to bude spíš trápení. Já bych šel minimálně do verze o objemu 2 litry. Velkoobjemové motory, kterým nechybí výkon, dokáží s přehledem jezdit pod 10 litrů a nejsou pro spořílky.
Naftové agregáty
Pod kapotou se hojně objevují 4- a 6-válcové řadové motory. Jízda s nimi je velmi příjemná a výkonově bohatě postačí. Nejrozšířenější verze 320 d ED s výkonem 120 kW (163 k) je plně vyhovující. Vše nad ní vám určitě vykouzlí úsměv na rtech. Vysokou spotřebou a občasným tankováním vám v peněžence určitě průvan neudělají. Při volbě té správné motorizace si dejte obrovský pozor na to, který motor vybíráte, zejména co se týče spolehlivosti radí Martin Hajna z autoservis Děčín.
Jízda a jízdní vlastnosti
Jízda s BMW 3 F3x je pro člověka téměř pohádková. Tím autům prostě není co vytknout.