Stránka 1 z 1

Opravna sada oprava VANOS BMW M50 M52 S52 M54 S50 M62TU

Napsal: ned 16. lis 2014 21:49:23
od Mehenker
Vítejte !
Specializujeme se ve výrobě opravárenských souprav a regeneraci systémů proměnné fáze rozvodu VANOS v motorech automobilů
značky BMW.

V tomto okamžiku se v naší nabídce nacházejí:
- opravárenské soupravy soustavy VANOS pro tyto motory značky BMW:
M50TU, M52, M52TU, M54, M56, S50, S52, M62TU
- služba kompletní regenerace systému VANOS pro tyto motory značky BMW:
M50TU, M52, M52TU, M54, M56, S50, S52, M62TU

Zvu vás na našem seznamu na aukro.cz: http://aukro.cz/listing/user/listing.php?us_id=38365326
http://www.mehenker.com

Opravna sada oprava VANOS BMW M50 M52 S52 M54 S50 M62TU

Napsal: čtv 11. pro 2014 21:04:00
od Mehenker
Rozhodl jsem se vám ukázat, jaké jsou příznaky poruchy VANOSa.

Obvykle to je:
- poklesem točivého momentu a výkonu, zejména v rozsahu nízkých rotačních rychlostí
- zvýšením spotřeby paliva
- hlukem pocházejícím z krytu soustavy Vanos při cca 3000 ot./min.
- nevyrovnanými otáčkami motoru na volnoběhu

Dvě hlavní poruchy VANOS:
- Těsnění-
Obrázek

Hydraulická soustava systému Vanos používá těsnění zhotovená z materiálu nejrozšířenějšího na trhu - NBR (Buna, Nitryl). Tento materiál je přizpůsobený pro práci v teplotách -30 °C až +100 °C a není odolný proti syntetickým olejům. Z tohoto důvodu se neosvědčuje v prostředí benzinových motorů. Taková těsnění mají tendenci tvrdnout, smršťovat se a trvale deformovat. Má to za následek významné zhoršení těsnicích vlastností a tím poruchu celé soustavy (píst Vanosu může zůstávat stále v jedné poloze). Pomoci může jen výměna celého souboru na nový, protože BMW nemá ve své nabídce samotná těsnění. Je nutno pamatovat na to, že nový Vanos také používá těsnění zhotovená z méně odolného materiálu a porucha se může objevit znovu už po 30 tis. km!

-Hluk-
Obrázek

Spolu se zvyšujícím se počtem ujetých kilometrů nepřetržitá práce soustavy Vanos má za následek systematický otěr zubů v tisícihranných spojeních mezi nábojem řetězového kola rozvodu a ozubeným hřídelem pístu a mezi ozubeným hřídelem a hřídelem rozvodu. Toto vede ke zvětšení vůle mezi zuby výše uvedených spojení. A dále tato vůle způsobuje vznik rezonance spolupracujících součástí při cca 3000 ot./min. Rezonance je umožněna výrobně příliš velkou vůlí v opěrných ložiscích pístu.

Obě poruchy mohou být opraveny regenerací se mnou !